Friday, May 2, 2008

Selamat Hari Lahir Presiden




4 Mei selain angkat sumpah Margareth Tathcher untuk menjadi Perdana Menteri Britain. Ia juga berkongsi satu lagi peristiwa penting dunia, iaitu kelahiran seorang Presiden Tua, Dr Azzam Tamimi menyifatkan beliau seorang diktator dunia arab yang pengecut. Siapakah dia?

Seorang yang sangat setia kepada demokrasi(katanya dalam papan-papan tanda Mesir), dan seorang yang digambarkan Anwar Sadat kedua ketika di zaman presiden itu, sehingga membolehkan beliau mendapat terus sokongan pengikutnya menggantikan Sadat selepas pembunuhannya. Selamat hari lahir Presiden Mubarak!!

Ikhwanul Muslimin akan bersama dengan rakyat mempromosi hari itu. Saya juga tidak pasti adakah apa yang digembar-gembur dalam blog-blog Mesir ini benar-benar mendapat sambutan seperti demonstrasi 6 April lalu. Jika anda melayari Facebook. War-war itu benar-benar seperti memukul gong mencanang negara itu untuk turut serta dalam demo yang menuntut hak-hak pekerja di negara-negara arab umumnya dan Mesir khususnya.

Apa yang anda perlu lakukan? Anda hanya perlu duduk di rumah dan tidak keluar bekerja. Itu sahaja. Mursyidul ‘Am Ikhwanul Muslimin mengecualikan sector-sektor pendidikan dan kesihatan untuk mengikut ‘Gentlemen Strike’ itu. Apa pun yang akan terjadi hari itu, kita lihat pada 4 Mei.. Selamat Hari Jadi Presiden!!!!!!!


-------------------------------------------------------------------!!

Persoalannya, benarkah duduk di rumah mengubah keadaan dan dapat mengislah masyarakat?????

Lihat video:

http://www.facebook.com/video/video.php?v=30955300413&oid=14667406431

Lihat Mahdi Akef:

http://ikhwanonline.com/Article.asp?ArtID=36809&SecID=230


No comments: